Salat med græskar, parmaskinke og parmesan

Salat med græskar, parmaskinke og parmesan

De sidste to dage har jeg fået denne salat med græskar, parmaskinke og parmesan til frokost. Til trods for det simple udtryk og de få ingredienser smager den forrygende og den kan også sagtens spises som en let aftensmad. Jeg har begge dage spist salaten, men de bagte græskartern endnu var lune, men den kan også sagtens spises kold.

Du kan både bruge butternut squash og hokkaido græskar til denne opskrift. Bruger du butternut squash skal du huske at skrælle græskaret, men bruger du et økologisk hokkaido, så lader du endelig bare skrællen sidde på.

Læs også: Opskrift på gulerodssalat med persille og granatæble

Salat med græskar, parmaskinke og parmesan

Opskrift på salat med græskar, parmaskinke og parmesan

Salat med græskar, parmaskinke og parmesan

1 person
Ingredienser
  • 250-300 gram butternut squash eller hokkaido græskar
  • Olivenolie
  • Hvidløgspulver kan undlades
  • Salt og peber
  • To håndfulde friske spinatblade
  • 3-4 skiver parmaskinke
  • Friskrevet parmesan
  • Citronsaft
Fremgangsmåde
  • Skær græskaret ud i tern og vend med olivenolie, salt, peber og evt. hvidløgspulver.
  • Kom græskarternene på en bageplade beklædt med bagepapir og bag dem ved 200 grader i 20-30 minutter til de er gennembagte.
  • Kom spinatblade, parmaskinke og bagt butternut squash på en tallerken og drys med rigelige mængder friskrevet parmesan og dryp til sidst en smule citronsaft henover.
  • Salaten kan både spises lun og kold.
Salat med græskar, parmaskinke og parmesan

Instagram og Facebook

Følg mig gerne på Instagram (@lifebynan), hvor jeg dagligt deler hverdagsglimt og madinspiration. Jeg har også en Facebookside (LifeByNan), hvor jeg altid smider et link op til nye blogindlæg.