Fabelagtige Fristelser

Måske du kender Emma? Hun blogger dagligt på emmamartiny.dk, og jeg har efterhånden fulgt hende ret længe. Jeg synes, at Emma er super inspirerende og virkelig god til det hun laver, og jeg følger troligt med på både hendes blog, Youtube-kanal og podcast. I slutningen af marts måned udgav Emma sin tredje kogebog, Fabelagtige Fristelser, og den kan du læse min personlige og ærlige anmeldelse af lige her. Nederst i indlægget kan du deltage i en konkurrence om at vinde et eksemplar af bogen.

Fabelagtige Fristelser en en fantastisk smuk kogebog, som jeg aldrig tror, at jeg vil blive træt af at kigge i og på. Der er selvfølgelig billeder af alle lækkerierne, men fine stemningsbilleder og billeder af smukke råvarer, har også fået plads i bogen.

Emma starter med at byde læseren velkommen til det, hun kalder, det moderne dessertkøkken. Det gør hun ved at fortælle os, hvad hun gerne vil have, at vi får ud af bogen og hvorfor hun har skrevet den. Emma vil gerne invitere os til at udforske dessertkøkkenet på nye måder, så vi kan forkæle os selv med søde sager uden, at vi efterfølgende får dårlig samvittighed. Hun opfordrer os til at skifte det hvide hvedemel og sukker ud med sundere og lidt mere nærende alternativer, når vi tryller med lækkerier i vores egne køkkener og det er en tankegang, jeg rigtig godt kan lide.

Efter den korte introduktion fortæller Emma lidt om de ingredienser hun har brugt i bogen. Hun fortæller blandt andet om, hvad hun bruger til at søde med, hvilke krydderier, der gør det godt i dessertkøkkenet og hvorfor fedt ikke er farligt. Listerne er omfattende, men stadigvæk korte og præcise. Jeg vil mene, at jeg har et godt kendskab til “de sundere alternativer”, men fandt alligevel meget ny og brugbar viden i dette afsnit.

Efter den grundige introduktion kommer man så til de fabelagtige 100 opskrifter på fristelser. Hver opskrift bliver kort introduceret og der er opskrifter på alt fra plantemælk, grød og pandekager til søde snacks, barer, småkager. Der er opskrifter på muffins, kager og snegle, søde brød, tærter og is og alle opskrifterne er krydret med mundvandsfremkaldende billeder. Fabelagtige Fristelser er kogebogen, jeg ikke vidste, jeg manglede og jeg er sikker på, at jeg kommer til at finde oceaner af inspiration i denne bog. Det er en kogebog, jeg klart kan anbefale!

Hvis du ikke allerede har fået fingrene i denne smukke kogebog, så har du nu chancen for at vinde et eksemplar! Alt hvad du skal gøre for at være med i lodtrækningen, er at skrive en kommentar til dette indlæg, hvori du nævner, hvilken lidt sundere ingrediens du holder allermest af at bruge i desserter, kager og andre søde sager. Vinderen trækkes på søndag den 30. april! Held og lykke!

Konkurrencen er SLUT og vinderen er fundet!

Fabelagtige Fristelser

• At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip