… med min løbetræner!

Jeg startede op hos min (nu forhenværende) løbetræner, Michael, i november 2015. I otte måneder fulgte jeg (næsten) hans programmer slavisk, jeg slog rekord på alle distancer og i juni 2016 gennemførte jeg så mit første marathon. Det var en kæmpe drøm, der gik i oplevelse, og da jeg krydsede målstregen, var jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg skulle løbe mange, mange flere marathon i fremtiden.

Jeg havde i de otte måneder, jeg var under Michael vinger, døjet med lidt skader. Jeg havde og har stadigvæk noget med ryggen, der ikke rigtig kan gøres noget ved. Derudover har jeg haft mange problemer med skinnebensbetændelse og efter mit marathon blev den også gal med mit ene knæ. Jeg besluttede at holde en løbepause. Dette var både på grund af mine skader, men også fordi jeg i oktober 2016 skulle ud og rejse i længere tid. Jeg vidste, at jeg ikke ville komme til at løbe på rejsen og dette gjorde, at jeg ikke kunne holde motivationen oppe. Hvorfor kæmpe for en form, jeg alligevel ikke ville kunne holde og som ville forsvinde under min rejse? I juli 2016 løb jeg en lille smule, og i august løb jeg overhovedet ikke. I september løb jeg 5 km og dette var kun fordi jeg havde tilmeldt mig DHL-stafetten med mit arbejde. I oktober rejste jeg og i januar kom jeg så hjem. På seks måneder havde jeg i alt haft løbeskoene på én gang – min marathonform var som borte med blæsten.

I februar i år startede jeg så op med Michael igen. Jeg prøvede at motivere mig selv ved at købe nye løbesko og nyt løbetøj, men det gjorde ikke den store forskel. For en måneds tid siden skrev jeg dette indlæg om at komme i gang efter næsten et halvt års pause og ikke meget har ændret sig siden. Jeg kan simpelthen ikke finde motivationen og jeg kan mærke, at både min skinnebensbetændelse og min knæskade lurer lige under overfladen til trods for, at jeg har startet meget langsomt op. Derudover har jeg heller ikke kunne finde ud af, hvad mit næste mål skulle være og i går tog jeg så den endelige beslutning. Jeg skrev til Michael, at han ikke længere skal lave programmer til mig.

Som mit liv ser ud lige nu, er der altså bare hverken plads eller lyst til seriøs løbetræning. Jeg skal i stedet løbe, når jeg har lyst, i det tempo, som jeg har lyst til, og lige så langt eller kort, som jeg vil. Jeg får garanteret ikke løbet i denne uge og nok heller ikke i den næste og det er helt fint. Måske løbeglæden vender tilbage en dag – måske gør den ikke. Én ting står dog helt klart for mig, og det er, at hvis jeg en dag vælger at tage min løbetræning seriøst igen, så ved jeg lige præcis, hvem jeg vil skrive til. Jeg vil skrive til Michael a.k.a. “Guldbamsen”!

  • Skal du sndagsbage i dag? S foreslr jeg en portionhellip
  • Rester p en mandag er det bedste jeg ved Enhellip
  • En skn kleskabsgrd er et hit p de travle morgenerhellip
  • Spis varieret sagde de macarons
  • Koteletter i fad med grntsager og kokosmlk toppet med osthellip
  • Alene hjemme p en tirsdag betyder sushi i lange banerhellip
  • At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag