Frokost på Eydes.

I fredags, da min kæreste kom hjem fra arbejde, pakkede vi en weekendtaske, satte os ned i bilen og tog turen til Fyn. Et af mine nytårsforsæt for i år var, at jeg ville blive bedre til at tage små afbræk i hverdagen og tage på weekend getaways og dette var lige præcis en sådan. Vi kørte til Gammel Brydegaard på Sydfyn, hvor vi skulle overnatte. Her fik vi serveret lidt kaffe og kage hvorefter vi gik den skønneste tur langs stranden i den fineste uspolerede natur. Med røde kinder og kolde fingere tog vi tilbage til gården, slappede lidt af og så var det tid til en 4-rettes menu. Maden smagte skønt og i dagens anledning delte vi en flaske vin. Vi sad og snakkede, grinte og spiste i tre timer og det var simpelthen så hyggeligt! Vi hoppede efterfølgende i seng og jeg sov som en sten til næste morgen.

En smuk tur over Storebæltsbroen.

Strand, natur og røde kinder.

Til forret fik vi torsk med jordskokkecreme og til hovedret fik vi lammekølle med selleri i alle afskygninger og flødekartofler. Derefter fulgte et ostefad hvorefter vi fik serveret en dessert bestående af rombagt ananas, vaniljeis og flydende hvid chokolade.

Næste morgen ventede os en simpel morgenmad bestående af hjemmebagte boller, blødkogte æg, skyr med topping, kaffe og æblemost fra en nærliggende gård. Efter morgenmaden checkede vi ud og satte kursen mod Odense.

Simpel, men skøn morgenmad.

Gammel Brydegaard er et super hyggeligt sted, hvor der er blevet gjort en masse ud af små ting. Et lille smil på gårdspladsen, citater overalt, sødt personale og et smukt spisestel gjorde blandt andet, at jeg konstant gik rundt med et smil på læben.

Da vi kom til Odense smed vi bilen i et parkeringshus og så tullede vi ellers bare rundt i byen et par timer. Vi gik en tur forbi H.C. Andersen Barndomshjem, nød forårsolen på et lille kaffested på Kongensgade, spiste frokost på Eydes, slentrede op og ned af Vestergade, shoppede en smule og gik en tur i Eventyrhaven og Munke Mose. Omkring klokken tre hoppede vi igen ind i bilen og satte så kursen hjemad. Det havde været et hyggeligt døgn på Fyn med både smil, solskin, blå himmel og godt humør og både energi- og kærlighedkontoen var blevet fyldt godt op. Sådan en lille weekend getaway kan klart anbefales!

• At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag
  • Startede morgenen med en grd til at varme mig phellip
  • Sndag starter langsomt
  • Efterr S lnge det ikke regner og blser er dennehellip
  • Menuen herhjemme stod i dag p kylling vendt i ghellip
  • Ville give alt for en hjemmelavet pizza til aftensmad ihellip
  • Bagt pasta med kylling og bacon er en favorit herhjemmehellip