Tynde pandekager uden mel

Opskrift på tynde pandekager uden mel

Denne opskrift på tynde pandekager uden mel stammer egentlig fra mine LCHF-dage for snart mange år siden. Opskriften er dog så god, at den har holdt ved selvom jeg idag spiser kulhydrater dagligt. Det skader jo aldrig at spare lidt på kulhydraterne af og til, vel?

Normalt synes jeg, at pandekager uden mel kan blive irriterende porøse og umulige at vende, men ikke med denne opskrift. Her er det kun den første pandekage, der går galt, hvis panden ikke er blevet ordenlig varm, men sådan er det jo altid, når man bager pandekager.

Da jeg ikke længere spiser efter LCHF-principperne, er der altså helt normalt hvidt sukker i mine pandekager. Det kan du selvfølgelig sagtens skifte ud med en sukkererstatning som fx Sukrin.

Læs også: Pandekager – den bedste og nemmeste opskrift på helt almindelige pandekager

Tynde pandekager uden mel

Find den nemme opskrift på pandekager uden mel her:

Tynde pandekager uden mel

4 stk.
Ingredienser
  • 3 æg
  • 80 gram natural smøreost
  • 1 tsk. kardemomme
  • 1 spsk. sukker brug en sukkererstatning som fx Sukrin, hvis du ønsker, at pandekagerne skal være LCHF
  • Smør til stegning
Fremgangsmåde
  • Pisk æg, smøreost, kardemomme og sukker sammen til en ensartet masse og lad dejen stå et par minutter.
  • Steg pandekagerne på panden i en smule smør. Vend dem først, når de er blevet faste.
  • Jeg toppede mine pandekager med hjemmelavet jordbærkompot, blåbær og frysetørrede hindbær.
Noter
Find opskriften på den hjemmelavede jordbærkompot her.

Flere skønne pandekageropskrifter uden mel

Pandekager smager skønt og hvis man tænker en lille smule på hvad man propper i og kommer på, så behøver det ikke altid at være en sukkerfyldt kaloriebombe at spise pandekager. Disse bananpandekager med havregryn spiser jeg ret tit til morgenmad og min datter elsker dem også. De består primært af bananer, æg og havregryn og er super nemme at lave. Er du ikke så meget til banan, så prøv disse æblepandekager, der er lavet af revet æble, havregryn, æg og en smule mælk. For at pandekagerne bliver ved med at være forholdvis sunde, kræver det, at du ikke topper dem med spandevis af sirup, syltetøj eller sukker. Prøv i stedet at toppe dem med friske bær og evt. en hjemmelavet kompot som denne med jordbær.

Læs også: Kæmpe bananpandekage 

Tynde pandekager uden mel