Efter fem timers buskørsel fra Phnom Penh ankom vi om eftermiddagen mandag den 5. december til Sihanoukville. Vi kunne dårligt få lov til at komme ud af bussen for de mange tuk-tuk chauffører, der var mødt op på stationen. De må være blevet slemt skuffet, da de fandt ud af, at de eneste turister med bussen denne formiddag var os og vi var ikke lige til at narre. Prisen for at køre os til Otres Beach startede på 12 dollars – det var alt for meget! Derudover prøvede de at bilde os ind, at Otres Beach lå meget langt væk og blev nærmest fornærmede da vi fortalte dem, at det kun lå omkring 8 kilometer væk. Vi forhandlede og forhandlede og stille og roligt faldt chaufførerne fra. Til sidst var der en der gik med til at køre os for 6 dollars, hvilket nok stadigvæk var en smule for meget. Når man tænker på, at landene hernede er så afhængige af turisme som de er, kan det undre, at de griber enhver chancer for at snyde og tage røven på de intetanende og godtroende turister. For os har det bare gjort, at vi ikke stoler på nogen og udviser folk venlighed tænker man straks, at der må være en skummel tanke bag – det er virkelig ærgerligt at det skal være sådan.

Læs også: Postkort fra Phnom Penh

Vi blev kørt til vores ”hotel”, som egentlig bare var en samling af små bambushytter. Jeg er ikke super god til småkravl som edderkopper og natsværmere, men taget i betragtning af, at hytten overhovedet ikke var tæt, var der faktisk utrolig få dyr. Vi klædte om og gik ned til stranden for at spise frokost og bade og sikke da en dejlig strand! Kridhvidt sand, blåt hav og solskin – det var lige hvad vi havde brug for! Resten af dagen og dagen efter brugte vi ikke på andet en at slappe af, tanne, bade og bare komme helt ned i gear. Skønt! Området vi befandt os i hed Otres Beach 1, og bestod af en 500 meter lang bumlet grusvej med små bambushyttehoteller og restauranter på begge sider og uanset hvor du befandt dig, var du aldrig mere end 40 meter fra stranden.

På dag tre købte vi en bådtur og sejlede ud til lidt forskellige øer, vi snorklede og de modige kunne cliff-jumpe – jeg var ikke en af dem… På dag fire tog vi ud og fiskede med en flink lokal gut. Vi fiskede ikke med stang, men med en lille rulle med fiskeline hvorpå lidt bly og en lille krog var fastgjort og madingen var frisk blæksprutte. Det var en super hyggelig dag og vi endte med at få hevet i alt 11 små fisk op. Dagen efter ringede vækkeuret klokken 5.00, klokken 6.00 stod vi klar ude på vejen og klokken 7.00 sad vi i en bus på vej tilbage til Phnom Penh. Det havde været et par skønne, afslappende dage!

Læs også: Vietnam Road Trip del 3

• At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag
  • Startede morgenen med en grd til at varme mig phellip
  • Sndag starter langsomt
  • Efterr S lnge det ikke regner og blser er dennehellip
  • Menuen herhjemme stod i dag p kylling vendt i ghellip
  • Ville give alt for en hjemmelavet pizza til aftensmad ihellip
  • Bagt pasta med kylling og bacon er en favorit herhjemmehellip