halong-bay-10

Vi rullede ind i Hanoi med nattoget torsdag den 3. november omkring klokken 4:30 om morgenen. Det var en mørk, stille og på en måde meget hyggelig tur fra stationen til det hotel, vi håbede ville huse os et par timer. Hotellet var det vi havde boet på før vi tog til Sapa og det var på det hotel, vi ville blive hentet omkring klokken 8:00. Vi ankom til hotellet omkring klokken 5:30. Lobbyen var mørklagt, der var lås på døren og man kunne skimte personalet, der lå og sov på gulvet. Vi besluttede, at vi ikke ville vække dem, da vi jo egentlig ikke skulle bo på hotellet. I stedet satte vi os på fortorvet og ventede. Klokken 6:30 blev der åbnet op og det søde personale havde heldigvis intet imod, at vi sad hos dem i et par timer.

Læs også: Sapa Trekking

halong-bay-7

Vores lift kom og 4-5 timer senere befandt vi os i Halong Bay på den båd, I ser ovenfor. Vi var i alt 15 på båden og det var egentlig meget passende. Udefra ser båden måske en kende slidt ud, men inden i var alt virkelig fint og vores kahyt var forholdsvis stor. Øverst på båden var der et skønt soldæk med liggestole, hvorfra man havde den fineste udsigt over bugten. Vi fik serveret frokost imens båden sejlede rundt i den meget smukke bugt. Efter frokost var en times afslapning på soldækket før det var tid til et grottebesøg og lidt kajakroning. Grotten var stor og flot, men meget turistet.

halong-bay-3

halong-bay-9

halong-bay-8

Solen gik ned og det var tid til aftensmad. Efter maden var der fri leg på båden og man kunne for eksempel fiske, synge karaoke eller bare slappe af på soldækket. Magnus skulle selvfølgelig det første mens jeg var mere til det sidste – ingen på båden var heldigvis i karaoke-humør! Ingen fisk bed på krogen og det blev hurtigt lidt for koldt på soldækket, så vi krøb tidligt til køjs og fik en god nats søvn. Det var tiltrængt!

halong-bay-5

halong-bay-4

Næste morgen var der morgenmad klokken 7:00 og klokken 7:45 skulle vi og to andre over på en anden båd. Hvilke både man skulle med afhang lidt af, hvilken slags tur man havde booket. Vi havde booket én nat på båd og én nat på Cat Ba Island, mens de resterende havde booket to nætter på båd. Det lyder måske lidt rodet, men det fungerede super godt! Vi kom over på den nye båd, mødte vores nye gruppe og guide og sammen med dem gik vi i land på Ti Top Island. Det var en meget lille ø med en klippe man kunne bestige og en strand hvorfra man kunne bade. Det var forbudt at bade i bugten ved fx at hoppe i fra båden, da der var sket en del uheld på grund af det stigende antal både, der sejlede rundt i bugten. Vi startede med at bestige klippen og fra toppen var der selvfølgelig en helt fantastisk udsigt. Vi kravlede ned igen og hoppede i vandet – det var skønt!

halong-bay-13

Efter badeturen steg vi igen ombord på den nye båd, som sejlede os til Cat Ba Island. Her besøgte vi øens nationalpark og besteg igen en klippe. Denne var dog en del højere og turen derop var hård og meget varm, men igen var udsigten helt fantastisk. Vi kravlede ned igen og blev kørt til Cat Ba by, hvor vi tjekkede ind på vores hotel og fik en meget tiltrængt frokost.

halong-bay-16

halong-bay-17

Efter frokost sejlede vi med en lille båd til Monkey Island, hvor der var den fineste strand og selvfølgelig en masse vilde aber. Aberne var vandt til mennesker, meget frække og stjal med arme og ben. Vi var advaret på forhånd, så alt hvad der skinnede blev pakket langt væk. Alligevel blev vi bestjålet mens vi var ude at bade idet en abe rendte med vores vandflaske. Typisk! 😉 Vi brugte et par timer på øen før vi sejlede tilbage til Cat Ba og spiste aftensmad. Det havde været en hård dag, så endnu engang hoppede vi tidligt i seng – vild ungdom!

halong-bay-19

halong-bay-20

halong-bay-21

halong-bay-22

Næste dag hoppede vi ombord på båd nummer to og sejlede stille og roligt tilbage til Halong, hvorfra vi blev kørt med bus til Hanoi. Undervejs fik vi serveret lidt frokost og nydt udsigten fra soldækket. Det havde været en skøn tur!

halong-bay-15

halong-bay-11

halong-bay-6

• At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag
  • Startede morgenen med en grd til at varme mig phellip
  • Sndag starter langsomt
  • Efterr S lnge det ikke regner og blser er dennehellip
  • Menuen herhjemme stod i dag p kylling vendt i ghellip
  • Ville give alt for en hjemmelavet pizza til aftensmad ihellip
  • Bagt pasta med kylling og bacon er en favorit herhjemmehellip