Greenie

Greenies er så småt gået hen og blevet min yndlingsmorgenmad. Det er super nemt, smager skønt og så kan det toppes – og jeg elsker alt der kan toppes. Jeg laver sjældent greenies efter opskrift og derfor bliver de sjældent ens i hverken farve eller smag, men de smager fantastisk næsten hver gang. Jeg har dog en grundopskrift, jeg ofte arbejder mig ud fra.

Min grundopskrift er:
120 gram frossen spinat
1/2 frossen banan
1/2 frossen avocado
3-4 frosne jordbær
Et drys vaniliepulver og/eller lakridspulver
1,5 dl væske (cirka)

Væsken kan være vand, mandelmælk, havremælk, kokosmælk, appelsinsaft, komælk eller noget helt syvende. Derudover propper jeg ofte en lille håndfuld ekstra grøntsager i som fx broccoli, kål eller squash eller skifter jordbærrene ud med anden frugt eller bær som fx brombær, æble, kiwi eller appelsin. Frossen avocado eller lidt frossen mango gør greenien ekstra cremet. Savner du lidt sødme, prøv da at tilsætte et par friske dadler og mangler du lidt kant, så prøv at give din greenie lidt lime-, grape- eller citronsaft. Vil du have en lidt mere mættende greenie, så prøv at tilsætte 1-2 store spsk. skyr. Kun fantasien sætter grænser!

Læs også: Et avocadotip

Greenie

  • Skal du sndagsbage i dag? S foreslr jeg en portionhellip
  • Rester p en mandag er det bedste jeg ved Enhellip
  • En skn kleskabsgrd er et hit p de travle morgenerhellip
  • Spis varieret sagde de macarons
  • Koteletter i fad med grntsager og kokosmlk toppet med osthellip
  • Alene hjemme p en tirsdag betyder sushi i lange banerhellip
  • At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag