Ja, jeg er jo ved at træne op til Copenhagen Half Marathon, som løber af stablen den 13. september 2015. Det bliver mit første halvmarathon og min længste distance til dato.

Jeg har siden maj været lidt små-skadet. Jeg troede først, at det var skinnebensbetændelse, og ved nærmere eftertanke kom jeg frem til, at det nok var overbelastning, der havde ført til betændelsen. Jeg har siden passet lidt på, løbet når jeg synes mit ben kunne klare det og lyttet til kroppen. Det går bedre nu og i går løb jeg 10 km uden smerter hverken før, under eller efter. Det går helt bestemt den rigtige vej!

De sidste to uger og denne uge har jeg fire dage om ugen været ude af døren kl. 06:30 og hjemme igen et sted mellem 19:00 og 19:30. Det har betydet, at træningen er blevet nedprioriteret og selvom jeg havde planer om at træne som førhen, så har jeg simpelthen været for træt når jeg kom hjem. Det har betydet, at jeg kun har fået løbet to gange om ugen i stedet for tre og kun har enten styrketrænet eller været til yoga en enkelt gang om ugen i stedet for to.

På fredag er jeg færdig med min praktik i Næstved og jeg regner med at skrue op for træningen igen! Der er 7 uger til halvmarathon, målet er at komme igennem på under to timer og min målsætningspace er derfor sat til 5:30 min/km.

Min løbetræning ser cirka sådan ud de sidste 7 uger:

Tur 1: En rolig tur på mellem 5 og 10 km. Hvis kroppen og benet kan klare det, løbes noget af turen i målsætningspace.

Tur 2: Intervaltræning + opvarmning og afjog – fx 5 x 1000 meter, 10 x 1 minut eller 2 x 15 minutter. Det svinger lidt fra uge til uge og kommer an på hvordan benet har det. Er det helt skidt med benet, løber jeg ”bare” en rolig tur.

Tur 3: En længere tur i målsætningspace på mellem 10 og 16 km.

Jeg håber træningen giver pote og jeg kommer helskindet gennem Copenhagen Half Marathon i en tid på under 2 timer!

Og billederne, ja, det er en masse ”se-nu-har-jeg-løbet-og-har-masser-af-overskud”-selfies, jeg aldrig troede skulle se dagens lys, men jeg synes simpelthen, at det er så komisk, at jeg slutter hver løbetur af med at tage en trillion selfies for måske at bruge et enkelt af dem – Er jeg den eneste?

  • At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag
  • Startede morgenen med en grd til at varme mig phellip
  • Sndag starter langsomt
  • Efterr S lnge det ikke regner og blser er dennehellip
  • Menuen herhjemme stod i dag p kylling vendt i ghellip
  • Ville give alt for en hjemmelavet pizza til aftensmad ihellip
  • Bagt pasta med kylling og bacon er en favorit herhjemmehellip