I denne uge er jeg tilbage på skolebænken og 6-7 timer om dagen i en forelæsningssal kræver altså snacks! I weekenden lavede jeg derfor disse barer, som er rigtig gode til den lille sult eller snacktrang. De er nemme at lave og så består de af kun tre ingredienser – eller måske faktisk fire, hvis man som jeg vælger at dyppe de små lækkerier i lidt mørk chokolade. Choklade sætter som altid bare lige prikken over i’et 🙂 Ingen mærkelige ingredienser eller besværlige metoder!

Easy energy barer
5 barer

1,5 dl friske dadler (uden sten!)
1,5 dl mandler
1,5 dl rosiner
40-50 gram mørk chokolade (valgfrit)

Put hele molevitten i en foodprocessor og blend til du har en ensartet masse. Du kan også bruge en minihakker, men tag så kun lidt af gangen. Pak massen ind i husholdningsfilm og form ”pakken” som en firkant. Put ”pakken” i fryseren en time eller to og skær så firkanten ud i fem barer – og dyp dem eventuelt efterfølgende i lidt smeltet chokolade. Opbevares i køleskabet, men kan sagtens klarer en dag i madkassen 🙂

Du kan også prøve disse energibarer med nødder 🙂

  • At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag
  • Startede morgenen med en grd til at varme mig phellip
  • Sndag starter langsomt
  • Efterr S lnge det ikke regner og blser er dennehellip
  • Menuen herhjemme stod i dag p kylling vendt i ghellip
  • Ville give alt for en hjemmelavet pizza til aftensmad ihellip
  • Bagt pasta med kylling og bacon er en favorit herhjemmehellip