… er den dårligste undskyldning nogensinde. Så er det sagt! Jeg har selv brugt den i alt for mange år, men i virkeligheden handler det jo bare om prioritering – og forberedelse.

Jeg skriver ikke dette indlæg for at virke hellig på nogen måde. Jeg er bare glad for, at jeg endelig fik øjnene op og faktisk begyndte at skrive mine træninger ind i min kalender – og faktisk tage det som en seriøs aftale med mig selv. Jeg aflyser ikke bare min træning hvis jeg er træt eller hellere vil noget andet, ligesom jeg ikke bare aflyser en aftale med en veninde eller med min studiegruppe.

Her får du fem gode råd, der har hjulpet mig til at få en god træningsrutine.

Planlæg dine træninger
Skriv ind i din kalender hvornår du skal træne. På den måde bliver det hele meget mere overskueligt og du ved hvornår du skal hvad, ligesom du ved hvornår, du skal til tandlægen.

Vær realistisk
Lad være med at starte ud med at skrive fem træninger om ugen ind i kalenderen til at starte med. Vær realistisk med hensyn til hvor mange du faktisk ved du kan nå – om det er to, tre eller fire er lige meget. Det vigtigste er, at du kommer i gang og kommer afsted – hver gang!

Giv dig god tid
Sæt rigeligt tid af til træningen. Selvom det måske kun tager dig 30 minutter at løbe de planlagte 5 km, tager det også tid at klæde om og tage et bad bagefter. Det samme gælder en tur i fitnesscenteret – transport frem og tilbage, omklædning og efterfølgende bad skal også regnes med, når du afsætter tid i kalenderen.

Alle træninger tæller
Om du er træt eller ugidelig, så kom afsted alligevel. Den værste træning er den, der ikke bliver gjort.

Træning skal være sjovt
Lysten til at træne skal selvfølgelig også være der, så det er vigtigt, at man finder en træningsform, man synes er sjov. For mig er det løb og styrketræning, men for andre kan det være svømning, yoga, karate eller noget helt fjerde. Mit bedste råd er at prøve sig frem! En lang gåtur er også motion!

  • Skal du sndagsbage i dag? S foreslr jeg en portionhellip
  • Rester p en mandag er det bedste jeg ved Enhellip
  • En skn kleskabsgrd er et hit p de travle morgenerhellip
  • Spis varieret sagde de macarons
  • Koteletter i fad med grntsager og kokosmlk toppet med osthellip
  • Alene hjemme p en tirsdag betyder sushi i lange banerhellip
  • At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag