Efterhånden har jeg bevæget mig længere og længere væk fra LCHF-principperne. Jeg har ikke gjort det bevidst, men jeg har kunne mærke, at jeg begyndte at føle mig bundet og jeg blev træt af, at min kost skulle passe ind i bestemte rammer. Det startede med, at jeg begyndte at have mere og mere lyst til alt det “forbudte”, og jeg begyndte at spise alt for meget slik, chokolade og lækkerier fra bageren. Jeg blev hurtig opmærksom på, at jeg måtte ændre på visse ting, hvis jeg ikke ville hoppe ned i det store dybe sorte hul også kaldet sukkerafhængighed.

Men hvordan spiser jeg så?
Svaret på det spørgsmål er super simpelt. Jeg spiser som jeg har lyst! Jeg har for længst skruet voldsomt ned for fedtet i min kost. Jeg følte, at meget af det fedt jeg spiste, sagtens kunne undværes – og kan man undvære det, så er det jo bare ”fyld”. Jeg er stadigvæk ikke fedtforskrækket, og det er én af de mange gode ting, som jeg vil tage med fra LCHF-principperne.

Jeg spiser stadigvæk masser af grønt og en masse spændende salater, men jeg spiser også lidt pasta og kartofler – mest pasta faktisk. Har endnu ikke lavet kartofler, men tanken om, at det ikke er ”forbudt”, kan jeg rigtig godt lide.

Jeg holder mig stadigvæk fra brød til hverdag, men jeg kan godt finde på, at forkæle min kæreste med nogen lækre luftige hjemmebagte boller i weekenden uden at have dårlig samvittighed.

Jeg laver stadigvæk sundere alternativer og lækre sunde snacks og kager, for jeg elsker at synde med god samvittighed. Derfor spiser jeg også stadigvæk sukker- og glutenfrit størstedelen af tiden, men der skal være plads til det hele. Jeg skal huske mig selv på, at da jeg startede med at spise LCHF for over 2 år siden, sad jeg fast i et sukkerhelvede, og LCHF hjalp mig fri – og jeg har på ingen måde tænkt mig at falde tilbage til de gamle vaner.

Her på bloggen vil jeg stadigvæk udgive lækre sunde opskrifter, og også LCHF-opskrifter, men de vil ikke alle være LCHF. Langt de fleste (hvis ikke alle) opskrifter vil nok stadig være uden sukker og gluten – for det er nu sådan, at min krop fungerer bedst.

Så selvom LCHF-stemplet er forsvundet, så er de gode vaner kommet for at blive og jeg håber meget, at I stadigvæk vil læse med, kommenterer og sende mig massere af mails, for det er nu sjovest, når I læser med 🙂

P.S. Hvis du vil vide mere om, hvad LCHF er, kan du læse om principperne lige her.

  • Skal du sndagsbage i dag? S foreslr jeg en portionhellip
  • Rester p en mandag er det bedste jeg ved Enhellip
  • En skn kleskabsgrd er et hit p de travle morgenerhellip
  • Spis varieret sagde de macarons
  • Koteletter i fad med grntsager og kokosmlk toppet med osthellip
  • Alene hjemme p en tirsdag betyder sushi i lange banerhellip
  • At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag