Chiagrød - den helt, helt klassiske

Jeg er, som jeg nok snart har sagt en million gange, startet i praktik. Det betyder, at det gerne må være lidt nemt om morgenen og i øjeblikket er min kærlighed faldet på chiagrød i alle mulige varianter. Jeg bruger oftest nøddemælk (opskriften finder du her), men er du typen, der synes, at det er lidt for meget arbejde, kan du sagtens bruge kokosmælk, almindelig mælk eller selvfølgelig købt nøddemælk. Hvis jeg bruger kokosmælk bruger jeg altid extra creamy kokosmælk, da jeg synes at, ja, den giver et mere lækkert og cremet resultat.

Som det fremgår af overskriften, så er dette en opskrift på den helt klassiske chiagrød. I sidste uge fik jeg denne chiagrød med peanut butter, og jeg er slet ikke færdig med at eksperimentere – der er uanede muligheder med de små vidunderfrø.

Læs også: Glutenfri granola

Chiagrød
1 person

2 spsk. chiafrø
1,5 dl nøddemælk
Et drys vaniljepulver
Evt. lidt kardemomme
1 banan

Aftenen før: Skær bananen i små tern og bland den med chiafrø, nøddemælk og vaniljepulver. Sørg for at få fordelt chiafrøene rigtig godt – ellers bliver de bare til en stor hård klump. Stil grøden i køleskabet natten over. Næste morgen rør du hurtigt rundt og så topper du med hvad end du har lyst til.

Jeg elsker at toppe med ting som blåbær og andre bær, kiwi, vindruer, granatæblekerner, æble, frysetørrede bær, mynte, hakkede nødder og chokolade.

Chiagrød - den helt, helt klassiske

  • Jeg kunne serist leve af koldskl koldskl
  • I dag bagte jeg disse chokolademuffins s jeg har lidt
  • Sdan en lille strrelse krver utrolig meget udstyr P bloggen
  • Jeg har s lidt grnne fingre at selv mine kaktusser
  • Jordbrssonen er over os og der er virkelig mange der
  • Her har vi fet hjemmelavet pizza til aftensmad Hvad har
  • Nemt med nemt p Koteletter med brun farin hvidlg og
  • Lykken er nr der er rester til frokost Indisk chicken