1. Jeg er begyndt at løbe igen efter en længere løbepause Siden jeg løb Eremitageløbet tilbage i oktober, har løbeskoene ikke været snøret. Jeg havde brug for en løbepause, men nu er jeg i gang igen og jeg nyder det. Samtidig er jeg blevet ambassadør for iForm-løbet og har fået et lækkert sæt træningstøj. Det er bare lidt nemmere at komme ud af døren, hvis man har noget lækkert at tage på 🙂

2. Været til eksamen – to styks Den ene var en eksamen, der bestod af 24 timers forberedelse efterfulgt af en 6 timers skriftelig prøve. Den anden eksamen lå dagen efter og var en 3 timers skriftelig prøve. Hold da op hvor var jeg træt, da det var overstået. Hvordan det er gået, ved jeg ikke endnu, men regner med at få resultaterne om en uges tid – krydser fingre! 🙂

3. Været til Hot Yoga for første gang Det var hårdt og svedigt og min selvtillid fik et kæmpe dyk. Læs om det lige her 🙂

4. Været til bogreception for Jane Faerbers bog ”LCHF året rundt” Den første mandag i 2015 udkom Jane Faerbers nye bog ” LCHF ÅRET RUNDT” – og jeg var så heldig at få et signeret eksemplar. Det var Janes første bog ”LCHF SPIS DIG MÆT & GLAD” der i sin tid introducerede og inspirerede mig til LCHF-livsstilen. Jeg har stillet Jane et par spørgsmål om det at være sund og om det at være et forbillede – det kan du læse om lige her.

5. Været en tur i Næstved for at besøge min kommende praktikplads I morgen starter jeg i praktik i Næstved. Det betyder, at jeg skal til at pendle 3 timer om dagen, hvilket nok er noget jeg lige skal vænne mig til. I januar var jeg nede og besøge praktikstedet og jeg fik et rigtig godt førstehåndsindtryk og nu glæder jeg mig endnu mere til at komme i gang 🙂

6. Været en tur i skoven med en veninde og min kæreste Det var søndag, solen skinnede og du kan læse mere om det her 🙂

7. Besøgt ”Den Blå Planet” Jeg gav min kæreste to billetter til Den Blå Planet i kalendergave i december. Heldigvis valgte han at tage mig med 🙂 Min kæreste syntes ikke, at stedet var så stort, som han havde forventet hvorimod jeg syntes, at der var rigeligt med fisk og mistede faktisk lidt interessen til sidst – sådan er man jo så forskellige 😉 Fisk er sgu mærkelige – se for eksempel den her:

8. Læst en bog – ”Når noget slutter” af Julian Barnes … og jeg nåede det kun lige 🙂 Selvom bogen kun var små 170 sider, så manglede jeg omkring 60 sider på afleveringsdagen. Heldigvis var det fredag og jeg havde fri, så jeg brugte hele formiddagen på at få læst den færdig. Selvom bogen har vundet priser, var den slet ikke noget for mig. Det kan også være derfor, at det har gået lidt langsomt med læsningen. Håber næste måneds bog er mere mig – den ligger allerede og venter i vindueskarmen 🙂

9. Underskrevet min specialeaftale Ja, så nu er der ingen vej tilbage. Starter på specialet til september og så kan jeg kalde mig færdiguddannet farmaceut i løbet af foråret 2016 – tiden er godt nok fløjet af sted 🙂

10. Overhovedet slet ikke overholdt mit nytårsfortsæt om at skulle gå 10.000 skridt hver dag! Øv bøv! Okay, indrømmet – 10.000 skridt er langt flere skridt end jeg lige havde forudset. Jeg har i gennemsnit gået 8.810 skridt om dagen og kun 12 dage ud af 31 dage har jeg faktisk nået målet. Når man er studerende og sidder til forelæsning eller med gruppearbejde det meste af dagen, får man nemt kun gået 2000 skridt inden klokken den er 16. Ja, ja, det er en dårlig undskyldning, det ved jeg godt. Til gengæld er jeg begyndt at cykle til og fra skole (jeg har 7,5 km hver vej) og det synes jeg da så lidt opvejer for de manglende skridt – eller noget 🙂

Jeg er SÅ klar til februar 🙂 – Er du?

  • Skal du sndagsbage i dag? S foreslr jeg en portionhellip
  • Rester p en mandag er det bedste jeg ved Enhellip
  • En skn kleskabsgrd er et hit p de travle morgenerhellip
  • Spis varieret sagde de macarons
  • Koteletter i fad med grntsager og kokosmlk toppet med osthellip
  • Alene hjemme p en tirsdag betyder sushi i lange banerhellip
  • At spise denne sde havregrd med banan til morgenmad varhellip
  • Kan vi ikke lige tage en sndag mere? sndag